Panasonic Lumix DMC-FS20 Zwart zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FS20 Zwart zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Yeronimo 22-09-2008

Deze camera maakt geweldig mooie foto's. De Ai (auto) functie is geweldig en geeft nagenoeg altijd de juiste instellingen voor de te nemen foto.

Even als reactie op de beoordeling van Hanzzzz. Ik denk dat je dezelfde fout hebt gemaakt als mijn vriendin in het begin. Het auto-focus lampje die met name in het donker nodig is, zit zeer dicht op de hoek geplaatst (rechts boven als je de camera in de lens kijkt). Je zit al snel met je vingers ervoor als je even niet oplet. Wij hebbem op vakantie (camera in USA aangeschaft) direct vele foto's gemaakt. Zowel in het licht als donker. Alle foto's zijn scherp.

Ien 03-07-2008

Na lang vergelijken, ook op internationale sites, deze Panasonic gekocht. De doorslag gaven vooral de Leica groothoeklens, de makkelijk bediening en het kleine formaat. Ik moet zeggen dat ik tot nog toe zeer content ben met mijn keus! Vooral de Intelligente Automatische Functie overtreft al mijn verwachtingen. Na het maken van honderden foto's met eigen instellingen en die met de I.A. functie kan ik niet anders concluderen dat de versies met de I.A. genomen vrijwel altijd superieur zijn. Ik gebruik hem met een SDHC-kaart 4GB.

Hanzzz 02-07-2008

Twee weken geleden aangeschaft en mee op vakantie genomen.
Paar honderd foto's genomen en volstrekt NIET tevreden over de foto kwaliteit. Ook in het bezit van een Canon Ixus 75, die vaker betere opnamen maakt.
Deze toch 100euro duurdere kamera heeft als enige voordeel: de groothoek lens.
De verandering van 'n instelling zijn vaak niet tot nauwelijks waarneembaar. De panasonic heeft een grotere afdrukvertraging, hetgeen byzonder lastig kan zijn, vooral bij minder verlichte omstandigheden. Mij opnamen bij feesten zijn voor 60 % onscherp!
De scherpte van de foto's: bij Canon ongeveer 2 % onscherp, bij de panasonic toch zeker 15 - 20% onscherp !!!!!!! Geen aanrader. geef mij maar Canon

maarten 23 09-06-2008

prima toestel super scherpe foto,s
om sportfoto,s te maken is hij makelijk
breedhoeklens zeer fijn

zenman 13-05-2008

Ik zocht een snelle compactcamera met groothoek. Panasonic levert diverse compacte groothoekmodellen en daar heb ik een keuze uit gemaakt.

Het haarscherpe (230.000 dots) 3.0 inch grote scherm, in combinatie met de 30mm - 120 mm groothoekzoomlens (4x optische zoom) is voor mij de juiste mix. De 10 megapixel CCD met de snelle Venus IV processor/software en optische beeldstabilisatie maken het plaatje compleet.

De IA (intelligent auto) functie is geweldig. Zoom ik in op een bloem of insect -> de camera schakelt automatisch over op de macro stand. Richt ik op een persoon, schakelt de camera over op de portret stand. Etc. etc. De IA stand is overigens niet verplicht, je kunt er ook in een normaal-stand mee richten en schieten.

De beeldstabilisatie is indrukwekkend. Uit de hand heb ik een macro-opname van een bloempje op een steel gemaakt, terwijl het waaide en de bloem dus bewoog. Het resultaat was toch een haarscherpe macro-opname waarbij zowel mijn handbeweging als de beweging van de bloem zelf niet terug te vinden is.

Tip: de camera slikt SDHC-memorykaartjes (Secure Digital High Capacity) vanaf ! 4 Gb. Vind je 1 of 2 Gb voldoende dan moet je dus een normale SD-kaart gebruiken. Ikzelf heb gekozen voor een UltraII SD kaart van 2 Gb, dit type kaart schrijft foto's ontzettend snel weg. Dit merk je goed bij de zogenaamde burst-mode. Een normale SD-kaart schrijft zo'n 30 foto's in een minuut weg terwijl de UltraII het mogelijk maakt om 65 foto's in een minuut weg te schrijven!

Foto's zien er stuk voor stuk strak uit en op de hoogste kwaliteit kom je per foto op iets meer dan 4 Mb per foto uit.

Een volle accu gaat ongeveer 230 opnames mee voordat ie weer aan de laad moet. Opladen kost maximaal 2 uur.

Filmpjes zien er goed uit, het geluid geeft wel wat veel ruis. Maar goed, voor filmpjes heb ik normaal gesproken mijn Panasonic GS250 bij me.